Kuriame Lietuvos ateitį
2014-2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programa
Europos socialinis fondas Sanglaudos fondas
Europos regioninės plėtros fondas
Įvairiais būdais įgytų kompetencijų ir kvalifikacijų vertinimo ir pripažinimo sistemos tobulinimas
Projekto metu sukurta formaliuoju, neformaliuoju ir savišvietos būdu įgytų profesinių kompetencijų vertinimo sistema, kuri tapo visiems lengvai prieinama, skaidri ir suteikianti lygias galimybes. Siekiant įgalinti realiai veikti įvairiais būdais asmens įgytų kompetencijų ir kvalifikacijos vertinimą ir pripažinimą, šiuo projektu buvo siekiama sutelkti įvairiose nacionalinėse institucijose esantį žmogiškąjį potencialą ir kitus išteklius bei sukurti sistemą, kurios metu būtų išnaudojama geriausių profesinio mokymo centrų infrastruktūra bei užtikrinamos kokybiškos kompetencijų ir / ar kvalifikacijos vertinimo ir pripažinimo paslaugos vartotojui. Įgyvendinant projektą asmens įgytų kompetencijų vertinimo procesas pasikeitė iš esmės – iki tol nenuosekliai ir už uždarų durų vykęs kompetencijų vertinimo planavimas ir vykdymas projekto metu pavirto nuosekliu, inovatyviu, aišku ir visiems atviru procesu (pradėti sudaryti ir viešinti tvarkaraščiai, popierinį teorinių žinių vertinimą pagal institucijose esančias skirtingas užduotis pakeitė elektroninis testavimas pagal vienodą visiems vertinamiesiems užduočių banką). Šios sistemos sukūrimas taip pat prisideda prie sąlygų gyventojams sėkmingai įsitvirtinti darbo rinkoje gerinimo. Projekto pridėtinė vertė: - Padėjo asmenims lengviau įsivertinti turimas ir / ar įgyti norimas kompetencijas / kvalifikacijas, padidino jų įsidarbinimo galimybes, stiprino motyvaciją mokytis ir tobulėti, skatino įsitraukti į mokymosi ir įsidarbinimo procesus tokias grupes, kaip migrantai, bedarbiai, senyvo amžiaus ar žemą kvalifikaciją turintys asmenys; - Sukūrė nepriklausomą ir į kokybišką paslaugų teikimą orientuotą asmens įvairiais būdais įgytų kompetencijų vertinimo ir pripažinimo sistemą – užduočių rengimo ir testų kūrimo įrankiai, testavimo sistema, informacinis portalas išorės naudotojams su bandomųjų testų sistema; - Prisidėjo prie nacionalinės politikos ir ES strateginių nuostatų ir rekomendacijų šalims narėms dėl neformaliojo mokymosi ir savišvietos rezultatų patvirtinimo (2012–12–20; 2012/C 398/01) įgyvendinimo. - Didino profesinio mokymo prieinamumą ir patrauklumą.
Projekto tikslas – tobulinti įvairiais būdais asmens įgytų kompetencijų ir kvalifikacijų vertinimo ir pripažinimo sistemą. Projekto pagrindiniai rezultatai: sukurti įrankiai asmenų, siekiančių įgyti pasirinktą kvalifikaciją ar įsivertinti turimas kompetencijas, kompetencijų vertinimui (per 2022 m. ir 2023 m. I pusmetį vertinime dalyvavo 60 171 asmuo, sukurti daugiau nei 200 kompetencijų vertinimui naudojamų užduočių bankai (daugiau nei 54 000 teorinių ir praktinių užduočių), 3 kompetencijų vertinimo metodikos, metodinės priemonės su pavyzdinėmis kompetencijų vertinimo užduotimis, sustiprinti 1041 asmens instituciniai gebėjimai vertinti asmens įvairiais būdais įgytas kompetencijas ir / ar kvalifikaciją, sukurtos asmens įgytų kompetencijų vertinimo ir pripažinimo stebėsenos ir informavimo priemonės. Projekto metu pasiekti rezultatai sudaro prielaidas asmenims lengviau įsivertinti turimas ir / ar įgyti norimas kompetencijas / kvalifikacijas, padidina jų įsidarbinimo galimybes, stiprina motyvaciją mokytis ir tobulėti, skatina įsitraukti į mokymosi ir įsidarbinimo procesus tokias grupes, kaip migrantai, bedarbiai, senyvo amžiaus ar žemą kvalifikaciją turintys asmenys; sukurta nepriklausoma ir į kokybišką paslaugų teikimą orientuota asmens įvairiais būdais įgytų kompetencijų vertinimo ir pripažinimo sistema; prisidėta prie nacionalinės politikos ir ES strateginių nuostatų įgyvendinimo.