Lrytas.ltLrytas.lt
Hero image
Hero image

Tai iniciatyva, kurioje įkvepiantis mokytojas skiria savo laiką jauniems, ir patyrusiems pedagogams. Čia susitinka patirtis ir entuziazmas – sukuriama mentorystės erdvė, kurioje galima mokytis vieniems iš kitų, augti ir atrasti savo kelią mokytojo profesijoje.

Mentorių
sąrašas

MENTORYSTĖS PROJEKTO „ŠVIETIMO KODO KLASĖ“ TAISYKLĖS

    1. BENDROSIOS NUOSTATOS

      1.1. „Švietimo kodo“ klasė – tai mentorystės projektas, kurį inicijuoja Vytauto Didžiojo universitetas (VDU) ir naujienų portalas Lrytas.

      1.2. Projekto tikslas – sukurti bendradarbiavimo ir augimo erdvę, kurioje jauni ir patyrę pedagogai dalijasi patirtimi, įkvėpimu ir žiniomis.

      1.3. Projektas vyksta nuo 2025 m. spalio 14 d. iki 2026 m. gegužės 6 d.

      1.4. Dalyvavimas projekte yra savanoriškas ir nemokamas.

    2. DALYVIAI IR JŲ PAREIGOS

      2.1. Projekte gali dalyvauti:

      • Ugdymo krypties studijų programų studentai

      • Jauni mokytojai (iki 35 metų, imtinai).

      2.2. Dalyviai įsipareigoja:

      • Užsiregistruoti iki spalio 31 d. 23:59 val. (imtinai), užpildydami registracijos formą;

      • Pasirinkti iki 2 mentorių, nurodant trumpą motyvaciją;

      • Dalyvauti bent 70 % projekto veiklų;

      • Gerbti projekto vertybes, laikytis etikos principų;

      • Leisti naudoti savo vardą ir atvaizdą projekto viešinimo tikslais;

      • Informuoti organizatorius apie negalėjimą dalyvauti veiklose iš anksto.

    3. MENTORIAI IR JŲ PAREIGOS

      3.1. Mentoriai – įkvepiantys, patyrę mokytojai,švietimo pagalbos specialistai, mokymosi įstaigų vadovai, švietimo ir politikos lyderiai skiriantys laiko dalintis žiniomis, patirtimi ir įžvalgomis su jaunesniais kolegomis ar studentais.

      3.2. Vienas mentorius gali turėti ne daugiau kaip 2 ugdytinius.

      3.3. Mentoriai:

      • Atsako už palaikančią mentorystės atmosferą;

      • Dalyvauja susitikimuose, projektinėse veiklose;

      • Pasirenka ugdytinius remdamiesi jų motyvacija ir interesų sritimis;

      • Skatina atvirą, pagarbią ir produktyvią komunikaciją.

    4. ATRANKOS IR PORAVIMO PRINCIPAI

      4.1. Dalyviai gali registruotis pas kelis mentorius ir aprašyti trumpą motyvaciją.

      4.2. Mentoriai peržiūri aplikacijas ir pasirenka ugdytinius.

      4.3. Veikia principas „first in, first out“: pirmasis pasirinkęs mentorius „užfiksuoja“ ugdytinį.

      4.4. Jei nė vienas iš pasirinktų mentorių nepasirenka dalyvio, jis gauna antrą galimybę pasirinkti iš likusių laisvų mentorių.

    5. PROJEKTO VEIKLOS

      Dalyviai turi galimybę:

      • Profesinis augimas ir praktinė patirtis

      • Turėsi asmeninį mentorių

      • Asmeninis tobulėjimas

      • Įkvėpimas ir savęs pažinimas

      • Įvertinimas ir papildomos naudos

    6. BENDRAVIMO IR ETIKOS PRINCIPAI

      6.1. Pagarba ir pasitikėjimas – visi dalyviai laikomi lygiateisiais partneriais.

      6.2. Konfidencialumas – be sutikimo negalima viešinti asmeninių pokalbių, patirčių.

      6.3. Atsakingas bendravimas – apie pokyčius ar neatvykimą pranešama iš anksto.

      6.4. Dalyviai ir mentoriai elgiasi etiškai, nepažeidžia kitų asmenų teisių ir orumo.

    7. ORGANIZATORIŲ FUNKCIJOS IR TEISĖS

      7.1. Organizatoriai (VDU ir Lrytas):

      • Koordinuoja projektą ir teikia informaciją dalyviams;

      • Organizuoja veiklas ir renginius;

      • Turi teisę keisti veiklų grafiką ar formatą, informavę iš anksto;

      • Turi teisę pašalinti dalyvį už taisyklių ar etikos pažeidimus;

      • Turi teisę viešinti dalyvių pateiktą informaciją ir atvaizdą projekto sklaidos tikslais.

    8. PAPILDOMA INFORMACIJA

      Pirmasis susitikimas su mentoriais planuojamas lapkričio 12 d. (vietą paskelbsime vėliau);

      Projektas trunka iki 2026 m. gegužės 6 d.;

      Informacija apie registraciją ir tolimesnius žingsnius bus paskelbta nuo spalio 10 d.

Ką manote
apie mentorystę?

Antanas Jonušas

„Mokytojai vieni kitiems yra vertingiausias resursas. Be bendradarbiavimo mūsų augimas apsiriboja tik mūsų pačių perspektyvomis“ – sakė amerikiečių mokytojas ir poetas Robert John Meehan. Ši citata mane veža jau daugiau kaip 10 metų mokykloje. Vieni iš kitų galime ne tik daug išmokti, bet ir palaikyti, paremti, išklausyti – draugauti ir burti bendruomenę. Be galo džiaugiuosi VDU ir Lrytas mentorystės iniciatyva ir kviečiu prisijungti!“

Mantas Karanauskas

„Dirbant mokykloje daug dėmesio skiriame mokiniams, tačiau svarbu skirti laiko ir kolegoms – ypač tiems, kurie ką tik pradėjo darbuotis ugdymo įstaigose ar ruošiasi šiam įdomiam, kupinam naujų iššūkių startui“

Miša Jakobas

„Mokytojau, tavo siekis – mokytis visą gyvenimą. Ir tada tapsi savo ugdytiniams Dievo dovana. Ateik Mokytojau, pabūkim kartu, pasidalinkim šypsena, šviesa džiaugsmu, viltimi ir patirtimi“

Asta Jagelo

„Vaikų ugdymas prasideda nuo laimingo, savo darbą mylinčio mokytojo. Jau daugiau nei 20 metų vadovauju komandoms, auginu organizacijas ir tikiu, kad tik pagarba, gebėjimas išgirsti ir pamatyti padeda atsiskleisti žmogaus potencialui. Tapdama studentų mentore, noriu dalytis patirtimi, padėti augti jauniems švietimo srities atstovams ir aktyviai prisidėti prie bendrų iniciatyvų“

Haroldas Maselis

„Būdamas mokytoju – pabrėžiu, kad ne dirbdamas, o būdamas mokytoju – prisilieti prie prasmės šaknų. Galimybė padėti vaikui augti, išmokti ir tobulėti yra prasminga“

Sonata Drazdevičienė

„Mane motyvuoja mentorystės galia, darbas su žmonėmis, jų grįžtamasis ryšys. Mokytojai tikisi aiškumo, todėl svarbu žinoti, kodėl mes tai darome, kas bus gerai, jei tai padarysime, ir kas iš to. Tas aiškumas – tai kas įkvepia mane, ir komandą“

Monika Grigaliūnienė

„Pradedančiam mokytojui norisi jausti, kad jis yra ne vienas. Todėl kritiškai svarbu, jog jaunasis pedagogas savo mokykloje turėtų palaikymą, mentorių. Jaunasis mokytojas jaučiasi neužtikrintas tame, ką daro, jis nežino, kaip elgtis. Tad noriu padėti jauniems žmonėms augti, parodyti kuo daugiau pozityvių spalvų pedagogikoje“

Paulina Jacynė

„Studijų pradžia nėra lengva, pirmieji mokytojavimo metai – taip pat, bet jeigu leidiesi būti vedamas širdies, viskas įveikiama, išmokstama ir įmanoma.Tad noriu padėti jaunesniems kolegoms atrasti savo stiprybes, pasitikėti savimi ir džiaugtis kiekviena akimirka mokytojo kelyje“

Andrius Pelegrimas

„Švietimas neturi turėti ribų. Tad man patinka dirbti su įvairiais žmonėmis, jiems padėti. Man patinka tokie, kuriuos gali mokyti, jie nuoširdūs ir principingi, laikosi vertybių. Kiekviename stengiuosi įžvelgti kažką, ko galiu išmokti, kaip būti geresniu. If you spot it you have it – jeigu pastebi ką turi kitas žmogus, vadinasi ir tu to gali išmokti“

Arnas Zmitra

„Ši profesija iš žmogaus reikalauja dviejų paprastų, bet kartu ir sudėtingų dalykų – nuolatinio tobulėjimo ir ryšio su mokiniais. Kitas įdomus mokytojo darbo aspektas, kad gyvai gali matyti, kaip auga ir tobulėja žmogus, ir dar prie to prisidedi.Tad ir mentorystės programoje noriu prisidėti prie jaunų mokytojų augimo“

Kodėl
verta dalyvauti?

Profesinis augimas ir praktinė patirtis

Turėsi asmeninį mentorių

Asmeninis tobulėjimas

Įkvėpimas ir savęs pažinimas

Įvertinimas ir papildomos naudos

Turite klausimų?
Susisiekite 

Greta Ališauskaitė- Bagušauskienė

Greta Ališauskaitė- Bagušauskienė

Verslo vystymo vadovė

galisauskaite@lrytas.lt
Nerijus Žeronas

Nerijus Žeronas

VDU Marketingo ir komunikacijos rinkodaros projektų vadovas

nerijus.zeronas@vdu.lt
PRIVATUMO POLITIKAKONTAKTAIREKLAMADIENRAŠČIO PRENUMERATA
Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę
Sekite mus:
UAB „Lrytas“,A. Goštauto 12A, LT-01103, Vilnius.
Įm. kodas: 300781534Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:Valstybės įmonė Registrų centras
lrytas.lt redakcija news@lrytas.ltPranešimai apie techninius nesklandumuspagalba@lrytas.lt
Visos teisės saugomos. © 2025 UAB „Lrytas“.

Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.