Projekto veiklos atliepia svarbias švietimo problemas. Nors pastebima, kad šalies ugdymo įstaigose vis dažniau pasitelkiami išmanūs sprendimai, o mokytojai drąsiau ryžtasi gerinti savo informacinių technologijų žinias, jiems vis dar trūksta praktikos tradicines pamokas pildyti skaitmeniniais sprendimais. Mokytojai ir kiti pedagogai nepakankamai įsitraukia ir neturi reikalingų skaitmeninių įgūdžių, todėl skaitmeninės inovacijos švietimo įstaigose vystosi lėtai. Švietimo skaitmenizavimas vyksta lėtai, nes trūksta reikiamos techninės ir programinės įrangos bei kokybiško skaitmeninio turinio. Duomenys, kurie generuojami švietimo sistemoje, nėra efektyviai naudojami, o informacinės sistemos nėra pakankamai tarpusavyje suderintos visais lygmenimis. Edukacinių technologijų integracija į šalies ugdymo įstaigas – kelias į pažangesnį ir inovacijomis grįstą rytdieną bei teigiamą pokytį Lietuvos švietimo sistemoje. Tam, kad švietimas mūsų šalyje būtų augimo ir įtraukties pagrindas, reikia išnaudoti naujausias mokymo(si) galimybes ir inovacijas, daugiau dėmesio skirti mokytojams, jų skaitmeninių įgūdžių stiprinimui. Skaitmeninės technologijos gali pagerinti ir akademinius rezultatus. Siekdamas įgyvendinti skaitmeninę Lietuvos švietimo transformaciją, EdTech centras sudaro galimybes pedagogams dalyvauti IT studijose, tobulinti praktinius įgūdžius, kuria naujas skaitmenines mokymo priemones, organizuoja vietinius ir tarptautinius renginius, stažuotes, supažindina švietimo įstaigas su inovatyviausiomis ugdymo priemonėmis, kviečia išbandyti naujus, patrauklius skaitmeninius mokymosi sprendimus, padeda organizuoti mokytojų darbą klasėse bei vykdo kitas su švietimo sektoriumi susijusias veiklas. Skaitmeninės technologijos mokytojams padeda kurti patrauklesnes pamokas, individualizuoti mokymąsi, pagerinti bendravimą ir sumažinti darbo krūvį. Jos didina mokinių įsitraukimą ir motyvaciją, suteikia prieigą prie informacijos, tobulina tyrimo įgūdžius ir paruošia ateities darbui. Turėdami skaitmeniškai raštingus mokytojus, naujausias skaitmenines mokymo priemones, reikalinga įranga aprūpintas klases ir auditorijas, galėsime pasiekti bendro tikslo – švietimo skaitmenizacijos. Projektas – skaičiais Projekto vertė – daugiau kaip 33 mln. eurų. 557 bendrojo ugdymo ir profesinių mokyklų klasių aprūpinta hibridine įranga, 200 aukštųjų mokyklų auditorijų aprūpinta hibridine įranga. 2365 pedagogai baigė skaitmeninių kompetencijų mokymus, pakėlė kompetenciją per 1-2 lygius. 800 dėstytojų baigė skaitmeninių kompetencijų stiprinimo mokymus. 1000 aukštųjų mokyklų dalykų/modulių suskaitmeninta. Daugiau kaip 500 pedagogų baigs IT studijas. Mokyklose išbandyta 50 inovatyvių sprendimų. Daugiau kaip 200 mokyklų dalyvavo edukacinių technologijų išbandyme. Sukurti 69 komplektai įvairių skaitmeninių mokymų priemonių. Sukuriamas užduočių bankas, kuriame daugiau kaip 7500 užduočių papildys atnaujinamo švietimo portalo emokykla.lt užduočių banką. Sukurtas švietimo inovatorių tinklas, kuriame esantys daugiau kaip 100 mokytojų dalinasi savo patirtimi su kolegomis. Surengtos 9 trumpalaikės mokytojams ir dėstytojams skirtos stažuotės į užsienio šalis. Lietuva pirmą kartą dalyvavo didžiausioje pasaulyje edukacinių technologijų parodoje BETT Londone, kur pristatyti universitetai ir verslo įmonės, kuriančios skaitmeninius edukacinius sprendimus. Organizuoti 9 renginiai, skirtus suburti švietimo bendruomenę, pasidalinti informacija, susijusia su EdTech inovacijomis. Pirmą kartą šalyje surengta dvi dienas trukusi tarptautinė „EdTech Week“, kurioje dalyvavo daugiau kaip 500 mokytojų ir dėstytojų. Įvertinimas Prestižinių Europos apdovanojimų „Innovation in Politics Awards“ 2024 metų konkurse laimėta pirma vieta. Iš 334 paraiškų, kurias pateikė 26 Europos šalys, EdTech centro projektas surinko daugiausia komisijos balsų švietimo („Education: Learning, Teaching, Empowerment“) kategorijoje. 2023 metais EdTech centro projektas pateko tarp dešimties konkurso finalininkų. Lietuvos dirbtinio intelekto asociacijos organizuotuose dirbtinio intelekto apdovanojimuose Nacionalinės švietimo agentūros EdTech centras 2023 metais pelnė apdovanojimą kategorijoje „AI for Social Good“ (liet. DI socialinei gerovei). 2024 m. centras pateko į nacionalinio konkurso „Skaitmeninis knygnešys“ finalą „Valdžia ir piliečių įsitraukimas“ kategorijoje.
Skaitmeninę transformaciją švietimo įstaigose įgyvendinantis Nacionalinės švietimo agentūros EdTech centras sudaro galimybes pedagogams dalyvauti IT studijose, tobulinti praktinius įgūdžius, kuria naujas skaitmenines mokymo priemones, organizuoja vietinius ir tarptautinius renginius, stažuotes, padeda mokykloms išbandyti naujausias edukacines technologijas, perka kompiuterinę įrangą švietimo įstaigoms, vykdo kitas su švietimo sektoriumi susijusias veiklas. Pasitelkiant skaitmenines švietimo technologijas ir inovacijas, siekiama didinti švietimo sistemos efektyvumą ir mokymosi rezultatų kokybę.
Projektu siekiame didinti įtraukaus, prieinamo ir technologijomis praturtinto mokymo(si) proceso ir pasiekimų vertinimo kokybę. Projekto įgyvendinimo metu stiprinama pedagogų, dėstytojų skaitmeninės kompetencijos, atnaujinamos ir kuriamos naujos skaitmeninės mokymo priemonės. Stiprinama inovacijų kultūra diegiant inovatyvius sprendimus mokyklose, stiprinamas tarptautinis bendradarbiavimas ir partnerystė vystant bendras veiklas su užsienio šalių EdTech centrais. Atliekami moksliniai tyrimai ir analizės kuriant mišriam, hibridiniam ir nuotoliniu ugdymui skirtus prototipus, klasės ir auditorijos aprūpinamos hibridine įranga. Projekto metu sukurtos mokymo priemonės ir metodinė medžiaga bus prieinamos visiems be apribojimų jas naudoti ir tobulinti, adaptuoti. Projekto metu įgytas turtas bus naudojamas tik mokyklų (įskaitant aukštąsias mokyklas) ugdymo programų ir neformalių ugdymo programų vykdymo tikslais bei mažiausiai penkerius metus po projekto užbaigimo bus užtikrintas projekte numatytos finansuojamos veiklos tęstinumas, įrangos priežiūra ir atnaujinimas. Sukurtas Edukacinių technologijų centras, kuris taps Nacionalinės švietimo agentūros struktūriniu padaliniu. Projekte suplanuotos veiklos atlieps ir įgyvendins ne tik 2021-2030 m. Švietimo plėtros programoje užfiksuotas problemas ir priežastis, prie kurių sprendimo prisidės šis projektas, tačiau ir įgyvendins valstybės reformas susijusias su edukacinėmis technologijomis, kurios užfiksuotos plane „Naujos kartos Lietuva“, bei Aštuonioliktos Vyriausybės programoje.
Naujienos
Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.