Mizgirių gintaro muziejus

Autorius

Dmitrij Kudin, Laura Malcaitė, Karolina Jašinskaitė, Ricardo Rodrigues

NUOTRAUKŲ AUTORIUS

Norbert Tukaj

METAI

2022

Mizgirių gintaro muziejus -Muziejus- Interjero idėja – lytėjimo, šviesų bei akustinio pojūčio dėka sukurti atmosferą įtraukiančią lankytoją į atskirą, pilną atradimų gintaro pasaulį. Atmosfera yra kintanti kartu su interaktyvios ekskursijos tąsa, vedančią lankytoją per gintarmedžio mišką, jūrą ir kopas, per pasakas ir legendas, kartu su žmonėmis atsidavusiais gintarui. Muziejus suprojektuotas kultūros paveldo pastate, statytame XX a. 4 dešimtmečio pabaigoje – buvusiuose Nidos jaunimo nakvynės namuose. Išlikę seno interjero elementai – dalis perdangos virš pirmo aukšto, mediniai drožinėti stulpai su pjaustytais spyriais – sufleruoja kuriamų interjero elementų medžiagiškumą bei spalvą. Muziejaus erdvėje gintaras tampa tyrimų objektu, o lankytojas – tyrėju, keliaujančiu erdvėje bei laike, matančiu, girdinčiu, liečiančiu, uostančiu ir išbandančiu mokslininku. Muziejaus erdvėje, gintaras, retrospektyviai pristatytas kaip reiškinys bei fenomenas, skrupulingai išeksponuotas, išdidžiai užima savo svarbia vietą Lietuvos kultūros kontekste. -Gintaro galerija- Galerijos paskirtis – eksponuoti aukštos meninės vertės kūrinius iš privačios Kazimiero ir Virginijos Mizgirių kolekcijos. Interjero mintis – perteikti unikalios vietovės – Nidos, charakterį per žemiško ir dangiško pradų jungtį. Galerijos erdvė yra perskiriama į dvi dalis horizontalioje plokštumoje. Apatinė dalis, masyvi ir skulptūriška, tarsi žemės landšaftas, savo nepertraukiamu perimetru jungia skirtingus ekspozicinius elementus į vientisą struktūrą. Viršutinė dalis – balta, lengva, šviesa pripildyta erdvė - neutralus fonas meno kūriniams, įtraukianti lankytoją savo turiniu. Šios dvi dalys, turinčios artikuliuotą atskirties horizontą, jungiasi į naują visumą – gintaro ir meno mikrokosmą, uždarą savyje, bet reflektuojantį esantį už lango pasaulį. -Gintaro kambarys- Šio kambario interjero koncepcija referuoja į Petro I dingusio Gintaro kambario istoriją. Įėjus pasitinka balta minimalistinė erdvė, kurios paskirtį išduoda nebent gintaru inkrustuoti baldai . Ekspozicija„atsiveria“ žiūrovui tik priartėjus prie ekspozicinių spintų ir „pasislėpia“ nuėjus nuo jų tolyn. Po baltu šydu slepiasi auksu tviskanti unikalių, amatininkų kurtų, gintaro gaminių ekspozicija. Objektai eksponuojami žalvario fone tuo sustiprinant gintaro vizualines savybes. Šios medžiagos sąmoningai apjungiamos į vieną nedalomą žėrintį micro pasaulį. Projekto tipas: Interjeras Statusas: Įgyvendintas Plotas: 222 m² Metai: 2022 Vieta: Nida, Lietuva Komanda: Dmitrij Kudin, Laura Malcaitė, Karolina Jašinskaitė, Ricardo Rodrigues Ekspozicijos koncepcija: Ralph Appelbaum Associates (RAA) Nuotraukos: Norbert Tukaj ENG The Mizgiriai Museum of Amber -Museum- The idea of the interior is to create an atmosphere that draws the visitor into a separate amber world full of discoveries through tactile, light and acoustic sensations. As the interactive tour continues, the atmosphere changes, leading the visitor through the amber tree forest, the sea and the dunes, through fairy tales and legends, accompanied by people devoted to amber. Housed in the former youth hostel, the museum building belongs to the cultural heritage of Nida. It was erected in the late forties of the 20th century. Certain remaining elements of the old interior - part of the ceiling above the ground floor, wooden carved pillars with notched beam supports - hint at the materiality and colour of the interior elements. Within the museum space, amber becomes an object of research, and the visitor becomes an explorer travelling through space and time, a researcher who sees, hears, touches, smells and tests. It is in this space that amber, retrospectively presented as a scrupulously exhibited object and phenomenon, proudly occupies its essential place in the context of Lithuanian culture. -The Amber Gallery- The gallery's purpose is to exhibit works of high artistic value from the private collection of Kazimieras and Virginija Mizgiriai. The idea of the interior is to convey the unique character of Nida and the area through the unity of earthly and heavenly beginnings. The gallery space is divided into two parts on a horizontal plane. The lower part, massive and sculptural like the earth’s landscape, unites the different expository elements into a single structure with a continuous perimeter. The upper part is a white, bright, light-filled space - a neutral background for works of art - engaging the visitor with its content. These two parts, with an articulated horizon of separation, connect into a new whole - a microcosm of amber and art, closed in itself but reflecting the world outside the window.

facebooklinkedintwitter